viking-projesi-5

T.C. Doğu Marmara Kalkınma Ajansı’nın “Bölgesel Ölçekte Karasu Limanı” adlı raporuna göre önemli notlar şöyle:

Projenin başından sonuna Baltık denizi üzerinden Avrupa pazarına ulaşmada karasu evleri yaşam alanı içerisinde bulunan bu proje önemli.

Özellikle, Türkiye, İran ve Azerbaycan ile diğer Ortadoğu ülkelerinin bu pazarlara açılmada bu hattı kullanmaları önemsenmektedir.

Güzide ülkemiz Türkiye hem TRACECA hem de Viking hattında en önemli ülkelerin başında geliyor, ancak Karasu burada bir ayrıcalıkla, diğer liman bölgelerine oranla daha farklı bir statüde…

(“Neden ?” sorularını soranlara rapor şu cevabı veriyor…

Bu hatlardan Adapazarı-Karasu ise doğal eşiklerin görece düşük olması ve depremsellik açısından avantajlı olması gereği öne çıkmaktadır.”

karasu-harita

Rapor, Karasu’nun Deprem tehdidine karşı daha dayanıklı ve diğer bölgelerden daha sağlam olduğuna işaret ediyor.

Karasu evleri sahipleri ve buradaki yerleşik vatandaşlarımızda bilirki deprem gerçeğinin yıkılmayan kayası Adapazarı’nda Karasu’dur)

-Rapora kaldığımız yerden devam edelim…

Viking Projesi aynı zamanda TOBB ve diğer işadamı dernekleri tarafındanda çeşitli platformlarda bu projeler tanıtılmaktadır.

Proje kapsamında faaliyet gösterebilecek Türk limanları İstanbul ve Kocaeli Limanlarının yanı sıra Samsun, Trabzon ve Zonguldak limanlarıdır.

Karasu Limanı, coğrafyası gereği ve diğer ulaşım türlerine entegrasyon imkanı dolayısıyla Karadeniz kıyısındaki sınırlı uygun liman alanlarından biri.

Ayrıca, İstanbul ve İzmit Körfezi’ndeki liman alanlarına olan yoğunluğun azaltılması defalarca gündeme gelmesine rağmen başarılamamış, yalnız bu amaçla Marmara Bölgesi için karasu limanı önemsenen bir proje alanıdır.

Bu nedenle Karasu için demiryolu projesi yapılmakta, limanın genişletilmesi ve yeni bir liman açılması projeleri bulunmaktadır. Doğu Marmara Kalkınma Ajansı tarafından Karasu Stratejik Çerçeve belirleme çalıştayı yapılmış ve vizyonu ile bölgesel kalkınmadaki yerini açıklayan bir rapor hazırlanmıştır.

Şimdi biz sonuçları sizlere aktaralım…

Buradan da anlışılacağı gibi Karasu limanı öncelikli olarak yerli ve yabancı ithalat ve ihracatçı firmaların üssü haline gelecek.

Karasu limanının diğer trans ve transit ulaşım ağları ile uluslararası entegre taşımacılığa uygun halde oluşu ve aynı zamanda demiryolu bağlantısının gerek bartın gerek istanbul ile tamamlanması ile elleçleme alanlarının genişletilmesi

Karasu’nun rolünün İstanbul ve İzmit Körfezi limanlarının rahatlatarak hem daha hızlı erişim hem de daha kısa mesafe sağlayacağının kamu ve özel sektör nezdinde bilinmesi gereken bir bilgidir.

Karasu satılık yazlık araştırmasında bulunanlar şunu asla akıllarından çıkarmasınlar.

Karasuda daire sahibi olan herkes farkındaki Liman ile doğu bloku değil aynı anda Batı Anadolu’ya hizmet edecek.

Bu yatırımlar ve kalkınma hızı bir çok insanı bubölgeye çekiyor.

Ekşioğlu inşaat müthiş fırsatlar işaretinde sizleri karasulu yapıyor ve karasuda yazlık sahibi olma imkanı sunuyor.

Şimdi karasuda ev veya dair sahiplerine soruyoruz ?

Marmara Bölgesi’nin Karadeniz’e açılan kapısının Karasu olması gayet normal değil mi sizce de ?

Benzer makaleler: